31 Aralık 2016 Cumartesi

Siktir Et/John C. Parkin/Kitap Yorumu #8



S*ktir Et – John C. Parkin
Kitabın başlığından da anlaşılabildiği üzere kitabın konusu s*ktir etmek üzerine. Bu kitabı okuduğumda anladığım en önemli olay bir kitap çok tutuldu ve çok satıldı diye güzel olmadığıdır. Yanlış anlaşılsın istemem kitaba  zaten çok büyük umutlarla başlamadım fakat yazar s*ktir et başlığıyla yazdığı bu kitabın tamamında anlattığı tek şey “s*ktir et” demek.
Kitabı her ne kadar geç okusam da pişman değilim,  aslında kişisel gelişim kategorisinde yer alan bu kitap benim gibi kişisel gelişim kitapları seven bir insan için biçilmiş kaftan olmalıydı. Neden bu kitabı sevmediğime gelecek olursak John Parkin bütün kitap boyu aynı olayı anlatıyor yani “s*ktir et” demenin önemini nasıl dendiğini vs. aklınıza gelebilecek her şeye bunu diyorsunuz. Ben kitabın çok sığ bir konu üzerine yazıldığını düşünüyorum okurken bu kadar sıkıldığım bir kitap olmamıştı bu sene boyunca sanki kitap her bölümde kendini tekrarlıyor gibi hep aynı şeyleri okur gibi oldum her bölümde her başlıkta konu aynıydı.

Eğer ki çok çok yeni bir kişisel gelişim kitabı okuyucusu iseniz veya hayatın dertleri içerisinde kendinizi çok fazla yıprattıysanız, huzurunuz yoksa çok fazla derdiniz var gibi hissediyorsanız elbette bu kitabı okuyabilirsiniz hatta tavsiye bile edebilirim bu durumdaysanız. Yorumumu bitirmeden önce kitap hakkında olumlu görüşlerimi yazmak istiyorum her ne kadar aynı konu üzerinde durulsa da bazı noktalarda fark edemediğiniz ve kendinize dert ettiğiniz konuların ne kadar önemsiz olduğunu hatırlatıyor, kendi hayat tecrübelerini aktarıyor ve kendi hayallerinizin başkalarının hayallerinden önemli olduğunu size öğretiyor. Son olarak kitabın sonundaki yazarın çizimli olarak gösterdiği duruşların enerjiyi arttırdığını ve uygulayan kişiyi rahatlattığını söylemeliyim. Kitaba beş üzerinden bir puan vermem gerekirse sanırım puanım iki olurdu. Yazarın tek bir konu üzerinde dönüp durmasından sıkıldığım ve kaleminden etkilenmediğim için diğer kitaplarını okumayı düşünmüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder