5 Aralık 2020 Cumartesi

The Social Dilemma / Larissa Rhodes / Belgesel İncelemesi #5

 






















   “The Social Dilemma” Her gün saatlerce kullandığımız sosyal medyanın arka yüzü hakkında…

   Sosyal İkilem ya da orijinal ismiyle The Social Dilemma henüz Eylül 2020’de Netflix üzerinde yayınlanan çarpıcı bir belgesel. Çarpıcı diyorum çünkü bu yazıyı okuyan veya okumayan insanların %99’unu çok yakından ilgilendiriyor. Hayatın içinden bir soruna değinen belgeselin yapımcısı Larissa Rhodes. IMDb puanı ise 8’in üzerinde seyrediyor.

   Kısaca belgeselin konusuna değinmek istiyorum. Belgesel günlük hayat içerisinde zamanımızın büyük çoğunluğuna sahip sosyal medyanın hayatımıza olan etkisini konu alıyor. Her ne kadar kabul etmesek de 24 saatlik dilim içerisinde uykudan sonra en çok vaktimizi, hatta bazen uykudan da çok vakti, bu sosyal medya uygulamalarına ayırıyoruz. Sabah uyanır uyanmaz telefonumuza bakıyor, her bildirim sesini duyduğumuzda heyecanla elimize alıyor, hatta birkaç saat telefondan uzak duramıyoruz bile. Tüm bu konulara ve sosyal medyanın günümüz insanını nasıl etkilediğini konu alan belgesel, özellikle Facebook, İnstagram, Twitter ve benzeri sitelerde üst seviye çalışanların katılarak kendi görüşlerini sundukları ve bu sistemi yaratırken neyi hedeflediklerini, neye yol açtıklarını, hatta kendilerinin bağımlılık seviyesinin ne durumda olduğunu gösteriyor. Biz masum bir şekilde uygulama ara yüzünde gezinirken arka tarafta nasıl bir sistemin işlediğini ve her saniye nasıl bizi daha da çok tanıyabildiğini açıklıyor.

   Açıkçası ben belgeseli oldukça akıcı buldum. Röportajlar çok keyifli, röportajlar arasındaki kurgu çok başarılı ve eğlenceli. Zaten sosyal medyaya olabildiğince mesafeli davranan biri olarak bu belgeseli izledikten sonra bir adım daha uzaklaştım. Bildirimlerimi kapattım. Açıkçası günümüzdeki telefon bağlılığı oldukça fazla. Artık insanlar bir kişiyle ikili iletişim halindeyken telefona bakmanın ne kadar kötü algılanan bir davranış olduğunun farkında bile değil, hatta bu davranışı normalleştiriyorlar. Ben her insanın kendisine bir şeyler bulabileceği ve kesinlikle izlemesi gereken bir belgesel olduğunu düşünüyorum. İyi seyirler.

  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder