31 Aralık 2016 Cumartesi

Satranç/Stefan Zweig/Kitap Yorumu #10



Satranç - Stefan Zweig
Yazarın yazdığı son kitap olan satranç sevilmeyecek gibi değil. Bu kitabı okuyup sonrada Zweig’ın bütün kitaplarını toplayan insanları çok gördüm. Kitabın ismine bakarak önyargı ile satranç sevmem ben diyerek almayan yüzüne bile bakmayan insanlarda görüyorum ve üzülüyorum bir insanın kesinlikle ölmeden önce okuması gereken kitaplardan biri satranç.
Zweig akıcı olay örgüsü ile öylesine kendisine bağlıyor ki kitabı okurken kendinizi o gemideki bir kişi sanabilirsiniz ya da gardiyan…

Dünya klasiği olan bu kitabı yorumlamak tabii bana düşmez bırakın yazar size hiç göremediğiniz açılardan insanları göstersin, bırakın size asıl işkenceyi yaşatsın… Okumadıysanız kesinlikle okumanız gereken her yaşa hitap eden mükemmel bir kitap. Daha ne duruyorsun git ve oku J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder