31 Aralık 2016 Cumartesi

Acı Kahve/Agatha Christie/Kitap Yorumu #5



  Agatha Christie – Acı Kahve
Agatha Chiristie okumaya ilkokul altıncı sınıfta başladığımı hatırlıyorum. Dershanedeki hocamız zorunlu olarak okutmuştu. On küçük zenci kitabıydı sanırım tam hatırlamıyorum. Uzun süre sonra denk gelince neden okumuyorum artık bu kadını diye kendi kendime sordum. Kitap kurasında da acı kahve romanı çıkınca 2 günde okuyuverdim.

Tiyatro oyunundan romana çevrilmiş olan kitaptaki dedektifimiz Bay Poirot. Sıradan bir günde aldığı telefon ile olaya dahil oluyor. Önemli bir formül bulan bir bilim adamının ölmesi üzerine olaylar gerçekleşiyor romanımızda. Çok fazla kişi olması isimlere alışana kadar okumayı yavaşlatsa da kişilerin çokluğu bu tür romanlarda olmazsa olmaz benim açımdan. Olayın geçtiği mekanları çok iyi betimlemesi ve insanı şaşırtması Agatha Christie’nin en sevdiğim özelliği oldu. Bu arada dedektifin bazı özellikleri bana yakın geçmiş dizilerinden Galip Derviş’e götürdü bazı zamanlar. J  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder