31 Aralık 2016 Cumartesi

Kağıt Ev/Carlos Maria Dominguez/Kitap Yorumu #7



Kağıt Ev - Carlos María Domínguez
Her ne kadar Jaguar yayınlarından çıkan bu kitabın kapağı hoşuma gitmese de gerek isminin ilgi çekiciliği gerek herkesin ağzından çıkan kesin okumalısın yargılarıyla beraber aldım bu kitabı. Yazarın çevrilen ilk kitabı(yanlış görmediysem) olan bu kısa romanın başlangıcı biraz garipti açıkçası.

Yabancı isimlerin fazla olmasından dolayı okurken bocalayarak başladığım bu roman bir süre sonra beni kendine bağladı. Kısaca birisi ölüyor kitap bulunuyor ve iade etmek isteniyor. Olay örgüsü kısaca bu şekilde fakat bu olaylar içerisinde yazar dili öylesine güzel kullanıyor ki (bir şeyler karalamaya çalışan ben hayran kaldım) okudukça okuyasınız geliyor. Size tavsiyem önce olayı kavrayın, ben başta kavrayamadığım için önyargı ile okudum bir kısmını, sonrasında zaten akıp gidecek bir roman. Kitaplara önem veren insanların hayatını öylesine güzel anlatıyor ki yazarımız, acaba bende demeden edemiyor insan. Çok severim açıkçası devrik cümleleri. Romanımızda da bol bol yer alan harika devrik cümleler var kitabın hoşuma gitmesini sağlayan noktalardan bir tanesi de bu sanırım. Maksimum iki saatte okuyabileceğiniz bu kitabı okumanızı isterim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder