26 Nisan 2024 Cuma

Toyota Ruhu / Taiichi Ohno / Kitap Yorumu #47


 












Toyota markasının başarı hikayesini ve üretim felsefesini anlatan bir kitap hakkında…

Toyota Ruhu kitabı, bize lisans zamanında okumamız önerilen kitaplardan biriydi. Elbette ben bu kitabı zamanında okumadım ve sadece birkaç sayfasını karıştırıp bıraktım. Ancak doktora eğitimine başlamadan hemen önce askere giderken yanıma almıştım ve tahmin edebileceğiniz gibi o boşlukta da akıp giden bir kitaba dönüştü.

Toyota Ruhu kitabı, Taiichi Ohno (Toyota’nın efsaneleşen mühendislerinden biri) tarafından birinci ağızdan yazılmış ve Toyota’nın fark yaratmasını sağlayan üretim felsefesini konu alıyor. Toyota Ruhu olarak adlandırılan bu sistem ise Toyota’nın başarısını getiren bir faktör olarak konumlandırılıyor.















Toyota Ruhu Kitabının Konusu

“Toyota Ruhu” kitabı, bir şirketin kalite odaklı yaklaşımını, sürekli iyileştirme kültürünü ve çalışanların katılımı gibi önemli noktaları vurguluyor. Bu önemli noktaların ise Toyota’yı krizleri fırsata çeviren bir yapıya büründürerek dünya çapında tanınan ve takdir edilen bir otomotiv markası olmasının temelini oluşturduğunu savunuyor.

Kitapta Toyota Üretim Sistemi ile ilgili JIT, kanban, jidoka gibi yalın üretim araçlarına detaylıca yer verilmiş. Elbette bunlar, üretim sistemleri ile ilgilenen kişilerin dikkat kesileceği noktalar. Ancak bununla birlikte bir şirketin felsefesini okurken, kendi hayatınıza dair de çeşitli öneriler bulabileceğinizi, Taiichi Ohno’nun da bunu bilinçli yaptığını düşünüyorum.

Kalite, verimlilik ve sürekli iyileştirme gibi çeşitli temel prensipler oldukça açıklayıcı ve akıcı bir şekilde Toyota Ruhu içerisinde anlatılmış. Bunun yanı sıra ise Toyota’nın kurucusu Kiichiro Toyoda’nın vizyonu ve şirketin “Toyota” haline gelmesindeki tarihini de anlatıyor. Toyota’nın dünya genelindeki otomotiv şirketlerine olan etkisini ve başarısını nasıl oluşturduğunu merak ediyorsanız okuyabileceğiniz başarılı bir kitap olduğunu düşünüyorum.

“Mesafesi ne kadar kısa olursa olsun, doğru yönlenmedikçe hiçbir hedefe ulaşamazsınız.”


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder