22 Nisan 2024 Pazartesi

Şeytanın Avukatı / Taylor Hackford / Film Yorumu #35

 



İnsan doğasının karanlık yönlerini inceleyen, etkileyici bir klasik hakkında…

“Şeytanın Avukatı” filmi, 1997 yılında çekilen, yönetmenliğini Taylor Hackford’un üstlendiği ve günümüze kadar oldukça konuşulan, sevilen filmlerden biri olarak dikkat çekiyor. Başrollerinde Al Pacino, Keanu Reeves ve Charlize Theron gibi ünlülerin bulunduğu film, avukat olan Kevin Lomax’ın hikayesini konu ediniyor.












Şeytanın Avukatı Film Konusu

Şeytanın Avukatı veya orijinal ismiyle The Devil’s Advocate aslına bakılırsa bir roman uyarlaması olan Hollywood filmi. Kevin Lomax isimli avukatın zengin iş adamı John Milton ile tanışmasını ve bunun akabinde gelişen olayları konu alan film insan doğasının karanlık taraflarını ve buna yön veren güçlerin etkisini konu alıyor diyebiliriz.

Şeytanın Avukatı filminde Kevin Lomax başarılı bir avukattır. Kendisi başarılı olmasına karşın yine de cazip bir iş teklifini kabul ederek karısıyla beraber New York’a taşınır. Buradaki yeni patronu John Milton adındaki zengin ve hırslı iş adamıyla yaşadıkları ise özel hayatını dâhi yakından etkileyecektir.














Şeytanın Avukatı Filmindeki Temalar

Şeytanın Avukatı filminde genel konu, insan doğasının karanlık tarafları ve bunu etkileyen güçler diyebiliriz. Özgür irade kavramıyla insanların isteyerek nasıl yanlış yönleri tercih ettiklerini ve ortada duran gerçeği nasıl sakladıklarını da eleştiren film, din ve inanç temalarını da içerisinde barındırıyor.

Açıkçası ben Şeytanın Avukatı filmini çok geç izlemiş olsam da oldukça beğendim ve gerçekten neden bu kadar sevildiğini görmüş oldum. Oyunculuklar, filmin atmosferi, senaryo ve diyaloglar zamanının ötesinde. İşlenen konu ise oldukça çarpıcı ve ilginç. Siz de henüz benim gibi izlemediyseniz şiddetle öneriyorum. Dolayısıyla benim filme puanım “İkinci kez izlerim.” oldu. Şimdiden iyi seyirler diliyorum…

FilmMetre

5- İkinci kez izlerim.

4- Arkadaşıma tavsiye ederim.

3- Boş zamanımda izlerim.

2- Daha iyi şeylere vakit ayırabilirdim.

1- Düşmanım bile izlemesin.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder