23 Kasım 2023 Perşembe

Ankara Mamak MEBS Okulu Bedelli Askerlik Deneyimim / Genel #12

 












Ankara Mamak MEBS Okulu 2023 Ekim ayı Bedelli Askerlik deneyimlerim hakkında…

Muhtemelen bedelli askerlik hizmetine yakın zamanda gidecek olan arkadaşım hoş geldin. :) Bu yazı içerisinde bedelli askerlik yapmadan önce kendim araştırdığım ve askerden döndükten sonra da keşke gitmeden önce bilseydim dediğim şeyleri paylaşacağım. Askere gitmeden önce böyle bir yazıyı okusaydım muhtemelen kafam çok daha rahat giderdim ve daha konforlu geçirebilirdim bedelli askerlik sürecini. Umarım sizin de işinize yarar bilgiler bulabilirsiniz…

Ankara Mamak Bedelli Askerliğe Gitmeden Önce Yaptıklarım

Bedelli askerlik yerlerinin açıklanması yılın başında yapılıyordu diye hatırlıyorum. Yani benim Ekim ayında Ankara Mamak MEBS Okulunda bedelli askerlik hizmetimi gerçekleştireceğim uzun zaman öncesinden belirliydi. Ancak her insan gibi ben de son 3-5 güne kadar bu konuyla ilgili hiçbir araştırma yapmamıştım.

Son günler yaklaştığında internetten hazır bedelli askerlik paketlerinden birini sipariş verdim, çantama da ihtiyacımın olabileceğini düşündüğüm birkaç şey attım ve sevk belgesi ile birliğe katıldım. Birliğe katılmadan önce de 1-2 kişiden bedelli askerlik hakkında tecrübelerini dinlemiştim ama keşke şunları bilseydim dediğim şeyler de çok oldu. Merak etmeyin, bu yazının sonunda en sık sorulan soruların cevaplarını paylaşacağım, yanınıza kesin almanız gereken şeyleri söyleyeceğim. Yine de sorularınız olursa yorum kısmında sorabilirsiniz tabi.

Ankara Mamak MEBS Okulu Bedelli Askerlik Deneyimlerim

2023 Ekim ayında Ankara Mamak MEBS Okulunda bedelli askerlik hizmetimi muhabere eri olarak tamamladığımı söylemiştim. Peki, Ankara Mamak Bedelli Askerlik nasıl? Benim yaptığım dönemde, muhtemelen de genellikle, Ankara Mamak bedelli askerlerin en fazla olduğu bölgelerden biriydi. Bu nedenle çok fazla birlik var ve kışlanın içerisi de fazlaca büyük.

Ben birliğe katılırken 1. Tabur 5. Bölükte olduğumu öğrendim. (Bu durum siz katılmadan önce kesinleştirilmiş oluyor. Birliğe erken katılmanız sadece manganızın yani koğuşunuzun ve yatak numaranızın düşük olmasını sağlar.) Şanssız denilebilecek noktalardan biri burası diyebilirim. Çünkü bölüğünüzün komutanı bedelli askerlik sürecinizin nasıl geçeceğini belirliyor.

Benim askerlik yaptığım dönemde bizim bölük haricinde bizim kadar çok ceza yiyen, sürekli yürütülen ve işkence çeken bizden başka sadece bir bölük daha duymuştum. Diğer bölükler bizlere bakıp siz niye bu kadar çok ceza yiyorsunuz diye dalga geçiyorlardı açıkçası. Tüm birlikte toplam 12 tane bölük olduğu için böyle bir bölüğe düşme şansınız oldukça düşük ancak düştüyseniz de şansınıza küsüp 26 gün dayanmanız gerekiyor. :)

Tekrardan benim birliğe katıldığım güne gelirsek, neler olduğunu anlamadan kamuflajları giyip içtima almaya indik. Birliğe katılırken her şey alelacele yapıldığı için herkesin şaşkın olduğu, neler yapılacağı konusunda da bir bilgisinin olmadığı yüzlerden okunabiliyordu. Yaklaşık 1 hafta böyle geçtikten sonra herkes koğuşundaki/mangasındaki insanlarla kaynaşmaya başladı diyebilirim.

Birliğe katıldığımız cumartesi ve pazar günü eğitim yoktu ancak ilk pazartesiden itibaren eğitimler hızla başladı ve acemi birliğinde gösterilen eğitimleri görmeye başladık. Bizim bölüğümüz 257 kişiydi ve doğal olarak saatlerce beklediğimiz içtimalar sırasında sürekli olarak yasaklı hareketleri yapan birileri çıkıyordu. Bunun sonucunda da tüm bölük ceza yiyorduk. :)

Kısaca özetlemek gerekirse haftalar ceza yemekle, bölükteki arkadaşlarla boş zamanlarda sigara içip sohbet etmekle geçti ve törenimizi yapıp askerlik hizmetini bitirmiş olduk diyebilirim. Cezalar elbette keyifsiz ve can sıkıcıydı ama bitirdikten sonra geriye sadece güzel anılar ile askerlik sürecinde tanıştığım güzel insanların arkadaşlığı kaldı diyebilirim. Şimdi gelelim genel olarak bedelli askerliğe gidecek olan arkadaşlara önerilerime.















Bedelli Askerliğe Gidecek Olanlara Öneriler

Bedelli askerlik yapacaksanız etrafınızdaki birçok kişi size bir şeyler anlatmış ya da yanına şunları al gibi tavsiyeler vermiş olabilir. Açık söylemek gerekirse çoğu zaman da bu tavsiyeler doğrudur. :) Mesela gerçekten de askerlikte mantık diye bir şey yok. İlk gittiğiniz gün komutanlarınız size askerlik mantığın başladığı yerdir diyebilir(bize de demişlerdi) ancak böyle bir şeyin olmadığını anlarsınız çünkü emir komuta sisteminin çok fazla eksiği var.

Benim askere gidecek olan kişilere ilk tavsiyem şu; yanınıza çok fazla eşya almayın ve buna rağmen kolay taşınabilir bir valiz ile gidin. Ben çok fazla eşya götürmeme rağmen yanımda el bavulu götürdüm ama geri gelirken o bavulu toplamak, taşımak eziyet olmuştu bu tavsiyeyi kesinlikle göz önünde bulundurun diyebilirim. Yanınıza almanız gerekenleri aşağıda sıralayacağım şimdilik genel önerilerime devam ediyorum.

Askerliğiniz boyunca ayakta çok fazla bekleyeceksiniz buna hazırlıklı olun. İlk bir hafta çok fazla bel ağrısı çekebilirsiniz. Askerlikte özellikle komutanlarınızla konuşurken sürekli olarak bağırmanızı, sesinizin gür çıkmasını isteyecekler buna da hazır olmak isteyebilirsiniz. Ellerinizi cebinize sokup yürümeniz, bacak bacak üstüne atmanız, sakız çiğnemeniz, elinizde tesbih ya da künye ile oynamanız gibi genel şeyler yasak. Komutanlarınıza “Günaydın, nasılsınız, teşekkür ederim vs.” gibi şeyler söylemeniz de yasak. Bunlara bir süre sonra alışacaksınız ancak alışmayanlar yüzünden ceza yemeye de hazır olun. :)

Bedelli askerlik boyunca birçok farklı kültürden insanla karşılaşacaksınız. Bazıları ile çok iyi anlaşıp bazıları ile hiç anlaşamayabilirsiniz. Hatta normalde para verseniz konuşmayacağınız çok fazla insanla da denk geldiğinizi düşünebilirsiniz. Ama 26 gün boyunca tüm askerlik arkadaşlarınızla iyi anlaşmaya çalışmanız önemli diyebilirim. Çünkü kavga durumunda askerlik kesinlikle uzuyor haberiniz olsun. ;) Keyfinize bakmaya çalışın, teknolojiden uzaklaşmayı tadın ve bol bol sivil hayatınızın değerini düşünün.

Bedelli Askerlik İçin Neler Alınmalı?

Bedelli askerlik için yanınıza almanız gerekenler konusu, benim de askere gitmeden önce en çok merak ettiğim konuydu. Babam da asker emeklisi olmasına rağmen bana yanıma almam gerekenler hakkında bir ipucu vermeyince yanımda keşke getirseydim dediğim şeyler oldu ancak sizin olmasın diye yanınızda götürebileceğiniz şeyleri ben size anlatacağım.

-          Peçete (Kesinlikle götürün özellikle ilk 1 hafta peçete bulmanız zor olur kantin sırasından dolayı)

-          Islak Mendil (Hem kişisel temizlik hem de dolabınızı, botunuzu vs. silmek için)

-          Fanila (Birliğinizin rengi neyse ise o renkten fazlaca fanila götürün özellikle yaz ayında gidiyorsanız. Bizim haki rengiydi.)

-          Çorap (Rengi çok fark etmiyor, dışarıdan görünmediği sürece.)

-          Boxer (Rengi hiç fark etmez.)

-          Tırnak Makası

-          0 Kesebilen tıraş makinası (Jilet yerine kesinlikle makine götürmenizi tavsiye ediyorum. İlk sabah tıraş sırasını görünce ve o leş gibi lavabolarda tıraş olmaya çalışınca bunun değerini anlarsınız. ;))

-          Sabun kutusu (Sabun veriyorlar ancak sabun kutusu vermiyorlar.)

-          Kolonya (Kesin alın yanınıza hijyen çok önemli.)

-          Bol bol kitap (Kesin alın, bizim cezalardan çok vaktimiz kalmamasına rağmen 4 kitap okudum. Siz 10 kitap bile bitirebilirsiniz normal bir süreçte.)

-          Sigara içiyorsanız sigara (İlk hafta kantine gitmek sıkıntı olabiliyor, sigara bulmakta zorlanabilirsiniz.)

-          Pastil (Bol bol alın yanınıza tozdan pislikten boğazlar felç oluyor, koğuşunuzdaki devrelerinize de dağıtırsınız yeri gelince.)

-          Su (İlk gün su bulmak zor olabilir, ilk gün yaşayacak kadar yanınızda su olsun.)

-          İçlik (Kışın gidiyorsanız kesin alın, tüm gün dışarıdasınız.)

-          Spor Ayakkabı (Duşlara giderken veya sivil olmanıza izin verirlerse, bizde izin yoktu, sadece spor ayakkabı giyebiliyorsunuz.)

-          Deodorant

-          Kağıt-kalem (Askeri Nezaket ve Terbiye Kuralları dağıtılıyor, ceza olarak yazmanız gerekebilir. Günlük tutmuyorsanız dahi yanınızda kağıt kalem olsun kısacası.)

-          Ağrı kesici ve soğuk algınlığı ilaçları (Çok hasta oluyorsanız ya da kullandığınız ilaçlar varsa kesinlikle yanınıza alın. Askeriyeye teslim ederek revirden alabiliyorsunuz.)

-          Eldiven ve boyunluk (Normalde yasak ama mıntıka yaparken vs. komutan görmediği sürece takabilirsiniz üşüyorsanız işinize yarar.)

-          Radyolu telefon ve kulaklık (Askeriyede müzik dinlemek çok ayrı bir keyif gibi geliyor çünkü hiç uyarıcı yok. Ben de yoktu bu ama olsun istedim gerçekten, götürmenizde fayda var.)

-          Ekstra havlu (Havlu veriyorlar ancak hijyen açısından ekstra götürmekte fayda olabilir, bizim bölükte uyuz çıkmıştı örneğin.)

-          Yumoş kıyafet parfümü (Bizim birlikte kamuflajların yıkanması yasaktı. Özellikle tören günü aileniz gelecekse güzel kokmak için kesinlikle alınabilir.)

-          El kremi (Cildiniz çatlıyorsa yardımcı olur.)

-          C Vitamini vs. (Vitamin ve pastiller yanınızda kalıyor, günlük olarak içebilirsiniz. Ben C vitamini sayesinde askerlik boyu hiç hasta olmadım diye düşünüyorum. Benim dışımda herkes çeşitli hastalıklar geçirdi.)

-          Yastık kılıfı, çarşaf vs. (Kılıflar ve çarşaf size yıkanıp veriliyor ancak yine de temiz olmadığını kesinlikle söyleyebilirim. Bizim bölükte yanında mavi çarşaf, yastık kılıfı getirenler çok rahat etmişti. Siz de kendi birliğinizin renginde yastık kılıfı vs. kesin götürün.)

-          Bot tabanlığı (Botların tabanı hızlı eriyebiliyor, yanınızda götürmeniz avantajlı.)

-          Vatka (Bot ayağınıza vurursa yardımcı olur.)

-          Bot koku tozu (İnternette satılıyor, gerçekten de koku sorununu çözüyor hem size hem devrelerinize faydalı olur.)

-          Yara bandı

-          Bot parlatma süngeri

-          Asker cüzdanı (Tuvalete girerken oldukça kullanışlı oluyor.)

Bedelli Askerlikte Akıllı Telefon Yasak mı?

Bedelli askerliğe gitmeden önce en çok gördüğüm sorulardan biri “Bedelli askerlikte akıllı telefon yasak mı?” sorusu oldu. Ankara Mamak MEBS Okulu için konuşmak gerekirse akıllı telefon kesinlikle yasaktı. Yakalananlara da tutanak tutuldu ve askerlikleri uzadı. Bunun dışında bot kilidi, dolap kilidi vs. dahi yasaktı. Ancak merak etmeyin hırsızlık konusu çok fazla olmuyor diyebilirim.

Bedelli Askerliğe Gidenlere Son Tavsiyelerim

Bedelli askerlik için tavsiye olarak söyleyebileceğim son şeylerden biri, beklemeye hazır olmanız. Sürekli bekleyeceksiniz çünkü, sırada bekleyeceksiniz, içtima sırasında bekleyeceksiniz, kantinde bekleyeceksiniz, tuvalette bekleyeceksiniz. Zamanınızın büyük bölümü beklemekle geçecek, bu beklemeler sırasında da devrelerinizle içli dışlı olacaksınız. Güzel sohbetler edeceksiniz muhtemelen.

Ranza arkadaşınız Can Arkadaşınız (Badiniz) olacak. İçtimalarda, denetlemelerde badinizin nerede olduğunu, ne iş yaptığını, mesleğini vs. tüm hayatını sorabilirler. Badinizden siz sorumlusunuz bu nedenle umarım bu yazıyı okuyan herkes badi konusunda şanslı olur. Badinizle anlaşabilmeniz, iyi arkadaş olmanız askerliğinizin kolay geçmesini sağlayan unsurlardan biri diyebilirim.

İnsanlara sabretmeyi deneyin, her insan sizinle uyum sağlamayabilir. Ellerinizi sürekli yıkayın, askeriyede aynı yerde çok fazla kişi yaşıyor ve hijyen konusu da her zaman için kötü diyebilirim. Bu nedenle kişisel hijyeniniz hasta olmanızın önüne geçecek birinci önlem. Son olarak kimseyle çok fazla samimiyet kurmayın çok da soğuk kalmayın. Hayatınızda bir defa yaşayacağınız bir deneyim olduğu için keyif almaya, erkek ortamının sohbetinin tadını çıkarmaya çalışın derim. Herhangi bir sorunuz varsa da yorumlarda bana sorabilirsiniz. Şimdiden hayırlı teskereler…

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder