1 Ocak 2017 Pazar

Neden Koşarız?/Bu Yıl Ne Yapacaksın?




   Yazının başında belirtmek istediğim bir nokta var. Bu yazı tamamen kişisel görüşlerimden ve tecrübelerimden oluşmaktadır. Herhangi bir kesinliği yoktur. Şimdi konuya gelince geçen ay paylaştığım “Maraton nedir?” başlıklı yazıdan sonra uzun süredir koşmak hakkında bir şeyler yazmak istiyordum. Geçen ay o yazıyı yazmamın sebebi bu yıl (2017 dilediğiniz gibi olsun bu arada) Antalya’ da yanlış hatırlamıyorsam on ikincisi düzenlenecek olan Runatolia’ da maraton mesafesinde koşacak olmamdı.

   Okuyanlarınız belki “İnsan neden maraton koşmak ister?” diye soruyordur belki, açıkçası bende bilmiyorum. İki sene önce üniversite sınavına giderken aynı güne denk gelmişti bu koşu ile sınav tarihi. Bende kendi kendime “Şu sınav geçsin bende katılmak istiyorum.”  demiştim. Şans eseri geçen yılın kasım ayında denk geldim siteye ve kayıt oldum tabii. Sonuç olarak aksi bir durum olmadıkça altmış iki gün on iki saat sonra maraton koşmaya başlayacağım. Önemli olanın bu koşudan öncesi olduğunu söylemeye gerek duymuyorum. Bir amatör olarak katılmaya karar verdiğimden beri internette yaptığım araştırmalarla gözlemlerime göre ortalama 12-16 haftalık bir antrenman ile maraton mesafesini kendimizi sakatlamadan tamamlayabileceğimiz öngörülüyor. Bende kendime yaptığım bu araştırmalarla beraber iki gün ağırlık antrenmanı ve üç gün koşu antrenmanı olan bir program çıkardım. Tam olarak yazmıyorum çünkü internette sürüsüyle var bu programlardan, önemli olan kendi vücudunuzu tanımanız ve buna göre hazırlanmanız. Bunun içinde belirli bir süre spor geçmişiniz olmalı eğer ki yoksa kısa bir araştırma ile bulabileceğiniz başlangıç programı ile başlayarak kendi vücudunuzu tanıyabilirsiniz. Antrenmanlarla ilgili biraz daha ayrıntılı bilgilere- nabız, kadans, mesafe vs. - daha sonraki yazılarımda değinebilirim. Neden bu mesafeyi koşmak istediğime gelirsek, bence bu bir zevk yani insan bu hayatta neyi seviyorsa onu yapmalı elinden geldiğince. Ben koşarken hayatımdaki diğer unsurları unutuyorum. Mesela yarın genel muhasebe yazım var fakat ben dikkatim dağılıp yazıya ara vermeseydim bu aklımın ucundan bile geçmeyecekti.


   Yer yer kopuk bir yazı oldu kısaca bitirmek istiyorum. Yarınki sınava da çalışmak lazım. Şu kısa hayatımda bildiğim bir şey varsa o da sevdiğim şeyleri yaparken hayattan kendimi soyutladığım ve bunun en büyük tutkum olduğudur sanırım. Ben antrenman yaparken çektiğim acıyı hissetmiyorum çünkü o sırada yaptığım işten haz alıyorum. Sen neden sevdiğin bir alanda yeni bir şeyler denemiyorsun? Hadi bu yıl yeni bir olay dene kitap okuyorsan bu yıl yazmayı dene, koşuyor isen yüzmeyi dene, basketbol oynuyorsan bu yıl bir değişiklik yap ve paraşütle atla mesela. Demem o ki bu yılı geçen yıllardan farklı kılmak senin elinde neden yapmayasın değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder