8 Ocak 2017 Pazar

Dönüşüm/ Franz KAFKA / Kitap Yorumu #11



Dönüşüm – Franz KAFKA

Uzun süredir kitaplığımda duran ve kuradan bir türlü çıkmayan bu kitabı yeni başladığım diksiyon kursundaki beynini çıldırmış olan hocamın tavsiyesinin de etkisiyle kurayı beklemeden okudum. Ben bu kitabı Antalya kitap fuarından almıştım. Keşke almasaydım dedim çünkü BildiğinKitap isimli yayınevinden çıkan bu baskıda fazlasıyla basım ve çeviri hatası vardı. Kısacık kitapta bu kadar hata yapmayı nasıl başardılar acaba.



 Kitaba gelince, en iyi giriş cümlelerinden birine sahip olan bu kitapta herkesin bildiği gibi kahramanımız bir sabah kendisini kocaman bir böceğe dönüşmüş olarak bulur. Nasıl hareket edeceğini bile anlamadan başlar güne. Olayları anlatmaya başlayıp spoiler vermek istemiyorum kısaca kahramanımızın böceğe dönüştükten sonra kendisinin ve çevresindekilerin yaşadıklarını anlatıyor bize yazarımız. Yanlış bilmiyor isem tanrısal bakış açısı ile yazılan bu kitabın en sevdiğim özelliği bu oldu. Tartışmasız herkesin hissettiklerini yaptıklarını bilmek saçma sapan meraklara sebep olmuyordu. Kafka’nın daha çok beğendiğim kitapları olmuştu tabii fakat hayat hikâyesi bile bu yazarın bütün kitaplarını okumak istememe yetiyor. Bir iki saat içerisinde bitirilebilecek bu kitabı Kafka okumaya başlayacaklara tavsiye ediyorum. Farklı bir yayın evinden almayı unutmayın yeter. J Alacaklara tavsiye olarak Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları’nı tavsiye edebilirim fuarda bir anlık heyecana kapılmasaydım bende bu yayından alırdım büyük ihtimalle. Hem kapakları güzel modern klasikler dizisinin hem de şu ana kadar okuduklarımda göze batan çeviri veya basım hatası yok. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder