19 Ocak 2017 Perşembe

Koşmasaydım Yazamazdım/ Haruki Murakami / Kitap Yorumu #13



Koşmasaydım Yazamazdım – Haruki Murakami
Haruki Murakami okumak isteyip de hangi kitabıyla başlayacağımı bilemediğim bir yazardı. Bir forumda inceleme yazısını okumuştum bu kitabın fakat yazarının Haruki Murakami olduğunu bilmeden… Aylar sonra internette gezerken denk gelince birde yazarını fark edince dayanamayıp aldığım kitaptır kendisi.


Genellikle yazarın bütün kitapları böyle fakat kitabın kapağı benim çok hoşuma gitti açıkçası. Sırf bir buçuk ay sonra maraton koşacağım için bu kitabıyla başlamak istedim Haruki Murakami’ye. Denemelerden oluşan bu kitapta yazarı kişisel olarak tanıyoruz diyebilirim. İlk kitabını yazdığı zamanlarda işlettiği barda yaşadıklarını, barı kapattıktan sonra sabaha karşı nasıl yazı yazdığını anlatıyor ve sonrasında hayatının nasıl değiştiğini. Ultra maraton koşarken neler hissettiğini paylaşıyor bizimle. Antrenmanlarda nasıl hissettiğini yarışlarda hissettiklerini ve yaşının ilerlemesiyle sporla olan ilişkisinin nasıl değiştiğini… Fakat tabii ki de olay yazarımızın koşmasıyla beraber yazmayı nasıl bir hayat biçimi haline getirdiği. Benim en sevdiğim kısımlardan biri ise gerçek, daha doğrusu maraton yarışının ilk başladığı rotayı koşuşu oldu. Açıkçası spora daha doğrusu koşuya belirli bir ilginiz yoksa Haruki Murakami’ye bu kitapla başlamanızı önermem. Belirli bir kurgu olmadığı için sıkılabilirsiniz. Böylesine harika bir yazar tek bir kitap ile değerlendirilemez tabii ama yine de en azından bu kitabıyla tanışmak istiyorsanız bir derece ilginiz olmalı derim ben. Fazla deneme kitabı okumamama rağmen her bir deneme bitene kadar kendine bağlıyor kitap. Koşuya daha doğrusu maraton yarışlarına ilginiz varsa kesinlikle okunası bir kitap olduğunu da söylemeliyim. O mesafeleri koşarken yazarımızın nasıl hissettiğini neler düşündüğünü anlayabiliyoruz bu kitapta. Bir bakıma yarış öncesinde o psikolojiyi yaşamış oluyorsunuz. Okuduğum kitaplarda çarpıcı sözlere fazla takılmam fakat bu kitapta gözüme çarpan iki söz oldu ve birini not almışım. Onu paylaşarak bitirmek istiyorum.

  “Okullarda bizim öğrendiğimiz en önemli şey, önemli şeylerin okullarda öğrenilemeyeceğidir.”

                           Haruki Murakami – Koşmasaydım Yazamazdım

1 yorum:

  1. Benim de oldukça sevdiğim bir kitap olmuştu, elbette okuyacağım teşekkür ediyorum ilginiz için...

    YanıtlaSil