12 Eylül 2023 Salı

Fleabag / Phoebe Waller-Bridge / Dizi Yorumu #17

 
















Fleabag isimli Emmy ödüllerini kazanmış ve izleyene bambaşka bir deneyim yaşatan İngiliz kara mizah dizisi hakkında…

Komedi dizileri izlemeyi seviyorsanız, Fleabag isimli bu diziyi baştan önereceğimi söyleyeyim. Peki, neden? Bunun nedenine az sonra değineceğim ancak size öncelikle ne ile karşı karşıya olduğunuzu kısaca açıklamak istiyorum. Fleabag dizisi Phoebe Waller-Bridge tarafından yazılmış ve başrol olarak da aynı kadını görüyoruz. Ayrıca nedense bu kadın bana Gülse Birsel’i hatırlatıyor, belki izleyince siz de hak verirsiniz bana.












Bağımsız Bir Ses: Fleabag

“Fleabag” dizisi Phoebe Waller-Bridge tarafından yazılmış ve ilk olarak 2016 yılında sahnelenen aynı isimdeki tiyatro oyunundan uyarlanan bir dizi. Tüm bölümleri yayınlanmış olan dizi kara mizah türünde diyebiliriz. En basit anlatımıyla ise dizi Londra’da yaşayan 30 yaşındaki bir kadının kendi ayakları üzerinde durmaya çalışırken yaşadıklarını konu alıyor diyebiliriz.
















Dördüncü Duvarın Yıkılışı

Fleabag dizisinin benim açımdan en farklı yönü tamamen dördüncü duvarın yıkılışı diyebilirim. Başrolümüz Phoebe Waller Bridge sürekli olarak seyirci ile konuşuyor, hikayenin dışına çıkıyor ve seyirciye dönerek beklenmedik espriler yapıyor. Bu durum ise hem hikayeyi çok daha akıcı bir hale getiriyor hem de seyir zevkini oldukça artırıyor.









Sonuç olarak baktığımızda Fleabag dizisi oldukça enteresan durumları ve eğlenceli yapısıyla izlenebilir bir kara mizah dizisi olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca filmde Sherlock dizisinden tanıyabileceğiniz Andrew Scott’ın da oynadığını söylemeliyim. Benim bu diziye puanım “Arkadaşıma tavsiye ederim.” oldu, şimdiden iyi seyirler diliyorum…

“Being proper and sweet and nice and pleasing is a fucking nightmare. It’s exhausting.”

DiziMetre

5- İkinci kez izlerim

4- Arkadaşıma tavsiye ederim.

3- Boş zamanımda izlerim.

2- Daha iyi şeylere vakit ayırabilirdim.

1-Düşmanım bile izlemesin.

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder