26 Ocak 2019 Cumartesi

Bazı Sırlar Tek Kişiliktir / Erdal Demirkıran / Kitap Yorumu #25




   Despotizm nedir? Ne değildir? Merak edenleri buraya alalım…

   Kapağı olmayan kitabı ile piyasadaki ilklerden birini bizlere yaşatan Erdal Demirkıran’ın ilginç kitaplarından biri bugünkü konumuz. Öncelikle henüz kitabı okumamış olanlar için kitap ile ilgili herhangi bir ipucu vermeden konusuna değinelim. Kitabın konusu ile ilgili dahi çok fazla bilgi vermek istemiyorum çünkü kitap o kadar akıcı ki bir gün içerisinde bitirebilirsiniz.

  Yazar kitapta bambaşka bir Dünya tasvir ediyor okuyucularına. Bu Dünya'daki Kanzola ismindeki bir ülkedeki ismi babasının hayalleri doğrultusunda ‘Albay’ olmuş bir insanın hikâyesini dinliyoruz. Bu şekilde bir hayal ile tek taraflı büyütülen bir insan ileride devletinin başına geçerse neler olabileceğini yazarın gözünden izliyoruz. Her ne kadar hayali bir dünyada bunlar yaşanıyor olsa da Erdal Demirkıran kendi tasvir ettiği dünyada olan olayları öylesine farklı yorumluyor ki bazı durumların kendi dünyamızda nasıl işlediğini fark ediyorsunuz. İpucu istemeyenler için bu kısma kadar okumaları yeterlidir demek istiyorum. J

   Açıkçası Erdal Demirkıran’ın bir parça despotizm yanlısı olduğunu biliyordum fakat bunu kullanarak bu kadar özenli bir kurgu çıkarması beni oldukça şaşırttı. Elbette kurgunun belirli kısımları tahmin edilebilirdi, dünyanın sonunun gelmesi, suya elektrik vermesinin nedenleri gibi fakat Kuzey’i Albay’ın dövdürmüş olmasını beklemiyordum. Bunların dışında Albay karakteri çok ince işlenmişti ve kitabın başında bize anlatılan her nokta, hikâyede bir şekilde işe yaradı. Bu açılardan dolayı benim şu ana kadar okuduğum en iyi romanı olduğunu söyleyebilirim. Her ne kadar okuyan bizlerin kafasında medeniyetler açısından onlarca soru oluşmuş olsa da Erdal Demirkıran’ın bir kişisel gelişim yazarı olarak anlatmak istediği noktayı gayet iyi aktardığını düşünüyorum. Son olarak kitabın sosyal medyada dolaşan onlarca alıntısı olmasına rağmen benim çok görmediğim fakat kitaptaki dikkatimi çektiği cümleyi paylaşarak bitirmek istiyorum.

     -Ömrü boyunca hiç ağaç dikmeyen bir insanın aldığı her nefes hırsızlıktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder