1 Mart 2017 Çarşamba

Ceza Sömürgesi / Franz Kafka / Kitap Yorumu #14



Ceza Sömürgesi – Franz Kafka
    Kafka’nın Dönüşüm kitabını okuyup beklediğimi bulamayınca “Sıkıntı bende miydi? “diyerek bu kitabına başladım. Kırmızı Kedi Yayınevi’nden aldım bu sefer kitabı ve açıkçası geçen seferkine göre çok daha fazla beğendim çevirisini. Her ne kadar çeviri kitabı öldürse de çevirinin iyi olması kitabı orijinaline bir nebze daha yakınlaştırıyor.

    İlk kitabında beklediğim Kafka okumanın zevkini bu kitabında aldığımı düşünüyorum. Tamamen distopik bir öyküden oluşuyor kitap. Ne suç işlediğini tam olarak anlayamamış bir asker ve kesin yargıdan oluşan bir sistem. Aşırı derecede sürükleyici bir yapısı olan bu kitapta benim daha da çok ilgimi çeken şey Kafka’nın sayfalarca anlattığı işkence düzeneği oldu. Bu yazıyı yazarken kitabı bitireli tam bir ay oldu fakat yine de bu düzeneği tamamıyla hatırlayabiliyorum. Kendimi bu düzeneği anlatmamak için zor tutmakla beraber sadece bu düzenek için bile okunabilecek bir kitap. Neden herkes Dönüşüm kitabını bu kadar sevdi bilmiyorum fakat benim için Kafka’ya hayran olduğum kitap diyebilirim. Bu kitap ile beraber anladım Kafka’nın neden bu kadar çok seveninin olduğunu. Fazla uzatmak istemiyorum elli sayfalık kısa bir öykü fakat okunması gerekiyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder