31 Aralık 2023 Pazar

2024 Hedeflerim / Planın Ne? / Genel #13

 














2023 için kısa bir özet ve 2024 hedefleri hakkında…

Yeni yıl hedefleri, birçoğumuzun yeni bir başlangıç yapmak ve kendimize belirli bir yol çizmek için kendimize koyduğumuz meydan okumalardan ibaret. Geçtiğimiz sene sizlerle şu yazıda 2023 yılında kendim için belirlediğim hedefleri paylaşmıştım. Üzerinden 365 gün geçti ve şimdi tekrardan buradayım, peki 2023 nasıl geçti?

2023 Yılı Nasıl Geçti?

2023 yılı kesinlikle benim açımdan çok hızlı geçen bir yıl oldu. Elbette bu sene ülkemiz başta olmak üzere çeşitli felaketlerle yüzleştik ve zor bir yılı geride bıraktık. Benim açımdan da akademik ve maddi durum olarak oldukça zorlayıcı bir durum oldu. Geçtiğimiz yıldaki hedeflerime baktığımda ise %40-50 civarında başarılı olduğumu söyleyebilirim. Bunun sebebinin de yeterli disiplini ve aksiyonu gösterememiş olmamdan kaynaklandığını söyleyebiliriz.

Bu yıl örneğin yüksek lisansımı tamamladım ancak şimdi doktora programına başladım. Peki, bu yıl geçtiğimiz yıldan daha verimli bir yıl geçirmek için ne yapacağım? Her yıl çeşitli şeyler deneyimliyor ve öğreniyoruz. Ben de bu nedenle kendi eksiklerimin zaman zaman içine girdiğim disiplinsiz zamanlardan kaynaklandığını düşünüyorum. Bu nedenle 2024 yılındaki temamı disiplin ve aksiyon olarak belirledim. Peki, 2024 yılı hedeflerim neler?





















2024 Hedeflerim ve Yapacaklarım

Son yıllarda hedeflerimi belirlerken çeşitli kategorilerde bu hedeflerimi sınıflandırdığımı söylemiştim. 2024 yılı hedeflerimi belirlerken de yine aynı sistemi kullandım ancak bu sefer yılın çeyreklerine temel hedeflerimi de dağıtarak daha detaylı ve sistemli bir ilerleme sağlayabileceğimi düşünüyorum. Elbette burada tüm hedeflerimi tek tek paylaşamam ancak birkaç örnek olarak 2024 hedeflerim şu şekilde;

Sağlık ve Sosyal Hedefler:

  • -          Symmetric Strength skorumu 84 puana çıkarmak.
  • -          En az 1 kez Ultra Maratona katılmak.
  • -          En az 1 kez Gönüllülük hizmeti yapmak.
  • -          84 kiloya çıkmak.

 

Kişisel Gelişim:

  • -          Ehliyet almak. (Benim önyargılı olduğum konulardan birisi 😊 )
  • -          12 yeni Gitar / Ukulele şarkısı öğrenmek.
  • -          Yılın ikinci yarısında 24 podcast yayını yapmak.
  • -          124 kitap okumak.

 













Kariyer ve Finans:

  • -          Doktora için yurtdışı bursu kazanmak.(Birkaç tanesine başvuru yaptım şimdiden 😊)
  • -          3 Makale/bildiri/kitap bölümü yayınlamak.
  • -          3 Hobi işi denemek.
  • -          Yatırımlarımı 18.000USD’ye çıkarmak.

 

Kültür ve Sanat:

  • -          El işi içeren bir Workshop’a katılmak.
  • -          Müzik teorisini öğrenmek.
  • -          Yapay zeka ve veri bilimi hakkında detaylı bir eğitim almak.
  • -          Blog sayfamda 124 içerik paylaşmak.














Ben 2024 yılı hedeflerimin bir kısmını bu şekilde belirledim(elbette kendi listemde bu hedefler çok daha fazla ve detaylı şekilde planı belirlenmiş). Adım adım yapacaklarımızın belirli olduğu hedeflere ulaşmamız çok daha kolay olabilir. Yeni yılın neler getireceğini bilemeyiz ancak hedefimiz belirli olursa gelen her rüzgar da yönümüzü değiştirmez diye düşünüyorum. Son olarak geçen yıl da yaptığım gibi yapay zekanın oluşturduğu görsellere ek olarak bir motivasyon cümlesiyle yazımı sonlandırıyorum. Hepinize mutlu, sağlıklı ve başarı dolu bir 2024 yılı diliyorum. Görüşmek üzere… :)

"Başarıya giden yol, her gün disiplinle kazanılan küçük zaferlerle döşenir. Kararlılıkla attığın adımlar, sadece bugünü değil, aynı zamanda yarını da şekillendirir. Disiplini aksiyona dönüştür, başarı seninle buluşsun!"

-          Chat GPT


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder