31 Aralık 2022 Cumartesi

2022 Nasıl Geçti? 2023 Hedeflerim / Genel #11

 














2022’nin kısa özeti ve 2023’te yapmak istediklerim hakkında…

Yeni yıl hedefleri, insanlar için birçok farklı şey ifade edebilir. Bazıları için, yeni yıl hedefleri, geçmiş yıl içinde elde ettikleri başarıların üzerine inşa edilecek yeni amaçlar ve hedeflerdir. Diğerleri için, yeni yıl hedefleri, geçmişte yapamadıkları şeyleri yapmak veya geçmişte yaptıkları şeyleri daha iyi yapmak için bir fırsattır.

Yeni yıl hedefleri belirlerken, öncelikle kendi kendinize açık ve dürüst olmanız önemlidir. Geçmişte neler yaptığınızı, neyi başardığınızı ve neyi başaramadığınızı düşünün. Bu bilgi, gelecekte ne yapmak istediğinizi belirlemenize yardımcı olacaktır.

2022 Yılı Nasıl Geçti?

Yeni yıl hedeflerinizi belirlerken bir önceki yılın genel olarak nasıl geçtiği, neler yaptığınız ve neleri yarım bıraktığınız bir sonraki yılın hedeflerini belirlerken size yol gösterecektir. Benim açımdan 2022 yılı eksikliklerin yılı oldu mesela. Yılın başında ailemin ve sevdiklerimin başına talihsiz olaylar geldi. Sağlık ve maddiyat konularında çeşitli sınamalardan geçtik.

Yılın ikinci yarısı ise iş yükümün hızla arttığı yoğun bir döneme kapı açtı. Bir yandan yüksek lisans tezi yazarken bir yandan ajanstaki içerik editörlüğünde daha fazla çalışmaya başladım ve bu sırada da babam işçi bulamadığı için inşaatta amelelik yaptım. :) 

Yılın sonunda ise üç yıla yakın zamandır sevgilim olan kadın, ara vermek istediğini(yani kısacası ilişkiyi bitirmek istediğini) söyledi ve ilk uzun süreli ilişkimde de beklemediğim bir durumla karşılaşmış oldum. Buna ek olarak yeni bir işte daha ihracat satış sorumlusu olarak çalışmaya başladım.

Kısacası genel olarak baktığımda 2022 yılı benim açımdan kaos dolu, farklı bir yıl olmayı başardı. Yılın son zamanlarına doğru kişisel disiplinimi de kaybetmemin etkisiyle birçok hedefim yarım kalmış oldu. Ancak 2023 hedeflerimin yarıda kalmasını istemiyorum ve bu nedenle bu yıl çok daha sistemli bir şekilde işlerimi organize etmeyi planlıyorum.















2023 Hedeflerimi Nasıl Belirledim?

2023 hedeflerinizi belirlerken ihtiyaçlarınıza göre maddeler belirlemeniz, çok fazla yeni yıl hedefi belirlemenize göre daha mantıklı bir seçim olacaktır. Benim bu konudaki ipuçlarım şu şekilde:

-          Hedeflerinizi kategorize edin.

-          Ölçülebilir ve gerçekçi hedefler oluşturun.

-          Nitelikten önce niceliğe önem verin.

-          Hedeflerinizi ikiye bölün.

Yeni yıl hedeflerinizi belirlerken, tüm gününüzü kilitleyerek yepyeni bir hayata başlamanıza sebep verecek hedefler oluşturmayın. Şu an olduğunuz yaşa kadar zaten belirli bir hayat rutini elde ettiniz. Bu rutini tek bir gece de (hatta büyük ihtimalle alkol alıp diğer gün geç uyanacağınız bir günde) değiştirebileceğinizi düşünmeyin. Bu nedenle akıllıca bir yol çizmeniz oldukça önemli.

Ben hedeflerimi sağlık, kişisel gelişim, kültür-sanat, finans, kariyer ve sosyal ilişkiler şeklinde kategorize ediyorum. Bu sayede yıl sonunda dönüp baktığım zaman o yıl hangi konularda daha başarılı olduğumu ve hangi konularda daha eksik kaldığımı görebiliyorum. Elbette bu hedefleri belirlerken ölçülebilir hedefler belirlemeniz de oldukça önemlidir.

Örneğin, bu yıl daha çok kitap okuyacağım yerine bu yıl belirlediğim 40 kitabı okuyacağım ya da bu yıl Lars Von Trier’in tüm yapıtlarını izleyeceğim gibi hedefler daha mantıklıdır. Ayrıca yeni yıl başlarken çok fazla hedef belirlemek yerine, gerçekten size güzel deneyimler kazandıracak hedeflere yönelmeniz ve her ne kadar yapabileceğinizi düşünseniz de bu hedefi ikiye bölmeniz her zaman daha tutarlı olacaktır.

Bazı Yeni Yıl Hedeflerim

Benim 2023 yılında belirlediğim bazı yeni yıl hedeflerim şu şekilde;

Sağlık:

-          Symmetric Strength skorumu 80 üzerine çıkarmak. (Geçtiğimiz yıl 72.1’de kalmışım.)

-          Yılın ikinci yarısında kilomu +2-2 civarında tutmak. (Fark ettim ki yaz sezonuna doğru çok kilo veriyorum ama kış aylarında yağ oranım artıyor.)

-          Gönüllülük hizmeti ile yaşlılara ya da kanserli insanlara yardımcı olmak. (İnsanlara yardım etmek zihinsel olarak sağlığı olumlu etkiliyor.)












Kişisel Gelişim:

-          Duolingo’da Rusça derslerini en yüksek düzeyde tamamla. (Sadece bir kısmını en yüksek seviyeye çıkarmışım bu sene)

-          12 Ukulele şarkısı öğren. (Hep popüler şarkıları öğrenmişim bu sene biraz daha nadir ve sevdiğim parçalara yöneleceğim.)

-          Yılın ikinci yarısında 12 Podcast bölümü yayınla. (İlgilendiğim felsefi, sosyolojik konularda sohbet edebilecek pek çevre bulamıyorum bu nedenle en azından yılın ikinci yarısında podcast şeklinde kendimle sohbet etmek istiyorum.)

Kariyer:

-          Okuduğum bölümle ilgili online yurtdışı stajı yapmak ya da ayırt edici bir eğitim almak.

-          Yüksek lisans tezimi haziran ayında savunarak teslim etmek.

-          Dijital pazarlama kariyerimde içerik editörlüğünden terfi ederek, işin yazılım tarafına geçmek.

-          Hobilerimle ilgili bir ya da iki tane not aldığım iş fikirlerini deneyerek batırmak. (Farklı sektörlerde tecrübe edinmek için düşük-orta bütçeli iş fikirlerini denemek ve batırmak oldukça faydalı gibi geliyor şu anlık. )

Finans:

-          Yatırımlarımı 15.000USD seviyesine çıkarmak. (Şu anlık ortalama 10.000USD civarında.)

-          2023 yılında aylık ortalama gelir seviyemi asgari ücret x 2 seviyesinde tutmak.

Kültür – Sanat:

-          Bir stand-up ya da tiyatro gösterisine gitmek.

-          El işi yapabileceğim bir Workshop’a katılmak.

-          Yılın ikinci yarısında üzerinde çalıştığım kitabımı tamamlamak.

-          Yapay zekayı işlerimde daha aktif olarak kullanmak. (Bu yazıdaki görseller ve son kısımdaki not yapay zeka tarafından oluşturuldu.)

Elbette tüm bu hedeflerden çok daha fazla maddeye sahip bir listem var ve bu hedefler ölçülebilir şekilde tablo şeklinde bulunuyor. Bu sayede yıl sonunda ne kadar başarabildiğimi görmüş oluyorum. Bunların dışında ise klasik 52 kitap okuma/film izleme gibi alışkanlık hedeflerim de var ancak hem yukarıdaki hem de bu hedefler zaten düzenli olarak yaptığım şeyler oldukları için bu kadar uzun şekilde görünüyor. 

Kısacası yeni yıl hedeflerinizin hayatınızdan zaman alacağınızı göz önünde bulundurun ve bu nedenle çok fazla, zorlayıcı ve size uygun olmayan hedeflerle başlamayın. Unutmayın ki hedeflerinizden birkaçını elde edemeyeceğinize inanırsanız diğerlerini de elde etmekten vazgeçebilirsiniz.

Bu yazım oldukça uzun oldu ve sizlerle bazı yeni yıl hedeflerimi paylaştım. Açıkçası benim 2023 yılından beklentim daha çok kariyer ve finans üzerine, bu nedenle sosyal ilişkiler yönündeki hedeflerimi paylaşmadım. Umarım sizin de yeni yıl hedefleriniz istediğiniz gibi gerçekleşir ve bu yazıdaki ipuçları sayesinde çok daha sağlam hedefler belirleyebilirsiniz.












Bütün bir yıl hedeflediğiniz gibi ya da planladığınız gibi geçmeyebilir. Her zaman için beklemediğiniz sürprizler, kötü olaylar ya da krizlerle karşılaşabilirsiniz. Bu noktada sahip olduğunuz zihin yapısı ve disiplin sayesinde hayatınızı yönetmeniz gerekir. Başınıza gelen olaylar karşısında duygusal kararlara kapılıp hayatınızı kötü yönde etkilemek yerine mantığınıza göre seçim yaparak doğru yönde ilerlemek zorlaşacaktır. Bu zamanlar geldiğinde umarım hepiniz güçlü olmayı başarırsınız. 2023 yılınızın sağlıklı, mutlu ve başarılı geçmesini diliyorum. Bu yazımdaki tüm görselleri yapay zeka ile oluşturdum ve yine yapay zeka ile oluşturduğum bir motivasyon cümlesiyle bitiriyorum. Görüşmek üzere… :)

"Başarının anahtarı, isteklerinizi doğru hedeflere dönüştürmek ve bunları gerçekleştirmeyi hedeflemektir. Her zaman kendinize güvenin ve asla vazgeçmeyin. İçinde bulunduğunuz durum ne olursa olsun, yapabileceğiniz şeyleri yapın ve hedeflerinize ulaşmak için çalışın. İnsanların yaptıklarının sınırları yoktur, sadece kendilerine inandıkları sınırlar vardır. Kendinize inanın ve hedeflerinize ulaşın!"

-          Chat GPT

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder