19 Eylül 2018 Çarşamba

Ters Yüz / Pete Docter / Film Yorumu #12






   Bir pazar günü kahvaltısını yaparken veya herhangi boş bir zamanda kafa dağıtmak isteyen, animasyon severleri buraya alalım…

   Türkçeye “Ters Yüz” ismi ile çevrilen Inside Out, Pixar tarafından üretilen bir animasyon. Tabii ben size bu yazıda aldığı ödüllerden yaptığı hasılattan bahsetmeyeceğim. J Farklı senaryosu benim filmi açmama sebep olan konusuydu diyebilirim açıkçası. Başroldeki kızımızın ailesi taşınmaya karar verir ve yeni okulunda yeni şehrinde başrolümüz kendisini iyi hissetmez.


   Bu şekilde bakınca klişe olduğunu ve zaman kaybı gibi düşünebilirsiniz. Filmdeki farklı kısım ise insanların kafalarının içlerindeki seslerin karakterlerinin olması. Öfke, tiksinti, korku, neşe ve üzüntü olmak üzere her insanın kafasında beş farklı ses var. Elbette filmde bu karakterler belirli durumları simgeliyor, üzüntünün empatiyi öfkenin ise adaleti temsil etmesi gibi.

   Normalde filmleri orijinal diliyle izlemek daha keyiflidir fakat seslendirmesi kaliteli olan filmleri dublajlı izlemenin de keyfi bambaşkadır. Bana soracak olursanız Gupse Özay’ın üzüntü karakterini Ercan Demirel’in ise öfkeyi seslendirmesi filmi çok eğlenceli yapmış ben orijinal seslendirmesinden daha fazla sevdim. Çocuklarınızla, aileniz ile veyahut eğlenceli vakit geçirmek isteyen herhangi birinin tek başına dahi izleyip keyif alabileceği bu filmi henüz izlemediyseniz daha fazla zaman kaybetmeyin derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder