27 Mart 2019 Çarşamba

Havaalanı Balıkları / Angelika Overath / Kitap Yorumu #28



   Tehdit kitabından sonra bir başka alman edebiyatı örneği fakat bu sefer bir gizem romanı değil bir durum romanı, bambaşka bir atmosfer…

   Havaalanı Balıkları Angelika Overath ablamızın çok çok uzun seneler önce, 70’li yıllar, önce yazıp yayımlattığı bir kitap. Benim için ise seneler önce aldığım ve kitaplığımda sırasını bekleyen kitaplardan sadece biri idi. Kitabın konusuna gelir isek, havaalanında bulunan büyük bir resifin sorumlu akvaristi olan Tobias, işi nedeni ile havaalanları ve havalimanlarında hayatını geçiren Elis, son olarak ise yıkılan evliliğinin muhasebesini yapan bir Tiryaki söz konusu diyebilirim. Kitap boyunca farklı bölümlerde bu farklı karakterlerin ağızlarından hikâyelerini dinliyoruz.

   Olayın heyecanını kaçırmadan bu kitabı neden okumanız gerektiğine, daha çok benim neden beğendiğime ve bunca süre okumamış olduğuma üzüldüğümü anlatabilirim. Öncelikle her bölüm farklı karakterler tarafından anlatılmak ile kalmıyor farklı kişilik zamirleri ile anlatılıyor. Yani Tobias karakterinin bölümleri 3.kişi anlatım ile yazılırken, Elis karakterinin bölümleri 1.kişi ile yazılmış. Tiryaki ise zaten bambaşka ve benim favorim. J Özellikle kendi kendisine olan tartışmaları hem güldürdü hem okutturdu kendisini diyebilirim. Şunu da söylemeden geçmek istemiyorum yazar kitap içerisinde bir olayı anlatırken karakterlerin iç sesleri ile öylesine güzel oynuyor ki bir anda çok farklı fikir sularında geziniyorsunuz. Zaten tamamı 100 civarı sayfa olan bu kitabı, kafasını dinlendirmek bir yandan da kaliteli bir anlatım okumak isteyen herkesin okumasını isterim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder