2 Mayıs 2017 Salı

30 Gün 30 Fotoğraf Challenge



Geçtiğimiz nisan ayını vejetaryen olarak geçirdikten sonra bu ay her gün için bir fotoğraf çekmeye karar verdim. İlk önce 30 günlük vejetaryenlik deneyimlerimden bahsetmek istiyorum.

   Açıkçası çok zorlanırım diye düşünüyordum vejetaryenliğe başlamadan önce fakat otuzuncu gün bitene kadar bir kez olsun canım et istemedi. İlginç ama çok kolay geçti benim için bir aylık süre. Vejetaryenlikte zor durumlardan bir tanesi yiyebileceğiniz yemek çeşitlerinin azalması oluyor, en azından ben fazla yemek pişirmeyi bilmediğim için bana öyle geldi. Garip bir mevzu eğer ki yeni başlıyorsanız vejetaryenliğe etrafınızdaki insanlardan garip tepkiler alabilirsiniz.(Genelde aynı tepkiler fakat söylerken yüz ifadeleri yeterince komik oluyor. Etsiz yaşanır mı lan? Kafayı mı yedin? Balık yiyor musun? Bunun gibi sürüsüyle tepki ile karşılaşabilirsiniz.) Bunlar bir yana vejetaryenliğin benim açımdan kötü olan kısmı hiç doyamamam oldu. Belki sadece benim için geçerlidir ama bir aydır karnım doymuyor ne yersem yiyeyim. Alışık olmadığım için olabilir. Bir ay içerisinde 4 kilo aldırdı bana vejetaryen beslenmek. En iyi tarafı ise doğru düzgün fast food yedirmemesi olabilir bu sayede zararlı bir alışkanlığımı azaltmış oldum, en azından bir ay için. J Bunun sayesinde vejetaryen beslenenlerin neler yaşadığını ve düşündüğünü tecrübe edinmiş oldum birazda olsa. Etin tadının özlenmediğini ve çok rahat bırakılabileceğini de öğrendim. Yemek yapmayı öğrendikten sonra tamamen vejetaryen olmayı düşünebilirim ama şimdilik sürekli aynı şeyleri yemekten yeterince sıkıldım. Son olarak hiç mi özlemedin be diyen olursa diye söyleyeyim tavuk döner dürüm hariç hiçbir yiyeceği özlemedim. J


   Aklıma geldiği kadarıyla vejetaryenliğin nasıl geçtiğini anlattım. Şimdi neden bu ay için her güne bir fotoğraf çekmeyi seçtiğimi açıklayayım. Antalya’da yaz mevsimi yavaştan gelmeye başlıyor. Çok fazla sıcak olmayan, en güzel mevsimindeyiz buraların. Etrafta henüz bu kadar harika gözükürken neden evde yıllardır yatmakta olan fotoğraf makinesiyle biraz uğraşmayayım ki diyerekten bu ay için görevimi belirlemiş oldum. İlk fotoğrafımı da dün çektim. Fotoğrafların hepsini gelecek ayın başında yeni challenge yazımda paylaşırım büyük ihtimalle. Fotoğraf çekmek ve özellikle çekilmek konusunda oldukça acemi olan ben için yeni bir deneyim olacak…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder